miércoles, 25 de abril de 2012

Alguns casos de l'aula de PT V


T, és un alumne de 5 EP que acudeix a l'aula de PT 4,5 hores setmanals, du ACIS en totes les matèries per un (TGD, trastors generalitzat del desenvolupament, no especificat més TDAH), el seu aprenentatge és bàsic: de continguts i habilitats per a la vida quotidiana sense lectoescriptura, només llig per pictogrames.

Es treballa per projectes amb l'objectiu d'apropar les accions “normals “ o quotidianes a les seves rutines personals de tal manera que el nen puga conèixer el món que l'envolta en la major part de les accions que haurà de desenvolupar al llarg de la seva vida.

Un eixemple és el projecte del reciclatge: T. ha pintat amb l'ajuda del company-guia (cada setmana és un nen/a de la seva classe) unes caixes de folis de ls colors dels contenidors de reciclatge (grog, verd, blau i gris) per a després retallar de revistes els diferents envasos que existeixen i ficar-los dins de cada caixa segons represente un o altre contenidors.

En aquest moment el nen es troba en un periode de prova amb la medicació per hiperactivitat, per tal de comprovar si els comportaments diferents del nen són un síntoma o és l’hiperactivitat en si mateixa.

La psicopedagoga m'ensenya una graella de recollida de dades per part del tutor mitjançant l'observació en les diferents moments del día per tal de reajustar -si cal- les diferents intervencions que desenvolupen amb ell.

2 comentarios:

  1. Les entrades del blog reflecteixen molt bé el treball d'observació i seguiment que estàs fent a les pràctiques. Tal vegada fora interessant que propossares a la tutora el que tu feres, amb el seu suport i supervisió, alguna intervenció. Així crec que també aprofitaries aquest segon període de pràctiques.

    El disseny del conjunt del blog és molt atractiu i els enllaços a pàgines complementàries el donen un valor afegit al diari de les pràctiques.

    Ànim i bon treball!

    ResponderEliminar
  2. Gràcies!!!! Intente resumir el més destacat de les jornades de pràctiques en les entrades que faig. Ja he dissenyat un parell d'intervencions: una amb els alumnes de 3er de l'ESO i l'altra amb un nen de sis anys. Ara les tenim que reajustar la tutora externa i jo.

    ResponderEliminar