Un simple esquema per a il·lustrar el treball i la metodologia que
se seguix en el centre. En primer lloc cal definir qual és l’alumnat
amb NEE: Aquell que requerix, per un període de la seua
escolarització o al llarg de tota ella, determinats suports i
atencions educatives específiques.
Condicions d’accés: (requisits)
- Tindre una avaluació psicopedagògica.
- Presentar D.A associat a:- RM (Retraso mental)- TGD (trastorno generalizado del desarrollo)- TEA (trastorno especifico del lenguaje)- TDAH (trastorno por déficit de atención - hiperactividad)- TC (trastorno del comportamiento)- DS (deficiencia sensorial)- DM (discapacidad motora)- R Mad (Retraso madurativo)
Metodologia:
- Individual
- En xicotet grup (2-3 alumnes)
- Adaptar:-Metodologia-Continguts-Activitats
- Ús de tècniques específiques per a millorar les prerequisits bàsics de l’aprenentatge: atenció, percepció, memòria, raonament lògic, etc...
Bon dia Mary:
ResponderEliminarQuina criatura més bufona, felicitats!!!!
Estic d'acord amb moltes de les teves reflexions sobre les dificultats i avantatges de poder treballar en una escola, especialment, amb la manca d'hores per poder portar a terme la feina, no només a nivell d'alumnes sinó també de professorat.
Però jo aquest any faig les pràctiques a la meva escola i haig de dir que el professorat si és molt conscient de les dificultats per poder portar a terme la feina i són molt comprensions amb les mancances en molts aspectes de l'equip d'orientació.
A la meva escola també treballem el quinzet!!!!!!
Un dels aspectes que treballo a les meves pràctiques són els PI, però tenim dificultats per aconseguir alguns diagnòstics i per això ho fem d'una forma interna. On tu realitzes les pràctiques només teniu ACIS I ACA o també PI?
Moltes gràcies i seguim en contacte
Anna
Els alumnes amb que he tractat a l'aula de PT duen ACI i ACIS.
EliminarImagine que segons els centres els professioals actuen d'una o d'altra manera, en aquest són conscients però de vegaes cal recordar-los les funcions tant d'ells com del psicopedagog. De totes maneres hi ha un treball en equip molt bó amb molta comunicació.
Gràcies per la teva observació i ànim que ens queda menys.
Bon dia Mary
ResponderEliminarTrobo molt interessant el teu projecte ja que moltes vegades a les escoles trobes molta incertesa en aclarir si fer un ACI o un PI, i que és cada cosa.
A la meva escola els nens/es que tenen un cicle per sota del que estan escolaritzats els hi fem una Adaptació Curricular Inidividualitzada, ACI, i els que tenen un dictament els fem un PI. Desde que ho fem així considero que la gent veu més la diferència i entèn cadascun.
Apa, que ja estem a la recta final! endevant
Montse Vallès
Moltes gràcies jo estic disfrutant moltíssim al lalrg de tot el practicum I i II, doncs els dos les he fet al mateix centre escolar per a tindre una visió més completa i globalitzada de les actuacions al llarg d'un cusr acadèmic. Hem sembla molt bona la distinció que fan al teu centr ;)
ResponderEliminarÀnim que ja el tenim!!!!