jueves, 3 de mayo de 2012

XIQUETS AMB NEE: com es treballa en el col·le?


Un simple esquema per a il·lustrar el treball i la metodologia que se seguix en el centre. En primer lloc cal definir qual és l’alumnat amb NEE: Aquell que requerix, per un període de la seua escolarització o al llarg de tota ella, determinats suports i atencions educatives específiques.

Condicions d’accés: (requisits)

  1. Tindre una avaluació psicopedagògica.
  2. Presentar D.A associat a:
    - RM (Retraso mental)
    - TGD (trastorno generalizado del desarrollo)
    - TEA (trastorno especifico del lenguaje)
    - TDAH (trastorno por déficit de atención - hiperactividad)
    - TC (trastorno del comportamiento)
    - DS (deficiencia sensorial)
    - DM (discapacidad motora)
    - R Mad (Retraso madurativo)

Metodologia:

  • Individual
  • En xicotet grup (2-3 alumnes)
  • Adaptar:
      -Metodologia
      -Continguts
      -Activitats
  • Ús de tècniques específiques per a millorar les prerequisits bàsics de l’aprenentatge: atenció, percepció, memòria, raonament lògic, etc...

4 comentarios:

  1. Bon dia Mary:

    Quina criatura més bufona, felicitats!!!!

    Estic d'acord amb moltes de les teves reflexions sobre les dificultats i avantatges de poder treballar en una escola, especialment, amb la manca d'hores per poder portar a terme la feina, no només a nivell d'alumnes sinó també de professorat.
    Però jo aquest any faig les pràctiques a la meva escola i haig de dir que el professorat si és molt conscient de les dificultats per poder portar a terme la feina i són molt comprensions amb les mancances en molts aspectes de l'equip d'orientació.
    A la meva escola també treballem el quinzet!!!!!!
    Un dels aspectes que treballo a les meves pràctiques són els PI, però tenim dificultats per aconseguir alguns diagnòstics i per això ho fem d'una forma interna. On tu realitzes les pràctiques només teniu ACIS I ACA o també PI?

    Moltes gràcies i seguim en contacte

    Anna

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Els alumnes amb que he tractat a l'aula de PT duen ACI i ACIS.
      Imagine que segons els centres els professioals actuen d'una o d'altra manera, en aquest són conscients però de vegaes cal recordar-los les funcions tant d'ells com del psicopedagog. De totes maneres hi ha un treball en equip molt bó amb molta comunicació.
      Gràcies per la teva observació i ànim que ens queda menys.

      Eliminar
  2. Bon dia Mary
    Trobo molt interessant el teu projecte ja que moltes vegades a les escoles trobes molta incertesa en aclarir si fer un ACI o un PI, i que és cada cosa.
    A la meva escola els nens/es que tenen un cicle per sota del que estan escolaritzats els hi fem una Adaptació Curricular Inidividualitzada, ACI, i els que tenen un dictament els fem un PI. Desde que ho fem així considero que la gent veu més la diferència i entèn cadascun.

    Apa, que ja estem a la recta final! endevant

    Montse Vallès

    ResponderEliminar
  3. Moltes gràcies jo estic disfrutant moltíssim al lalrg de tot el practicum I i II, doncs els dos les he fet al mateix centre escolar per a tindre una visió més completa i globalitzada de les actuacions al llarg d'un cusr acadèmic. Hem sembla molt bona la distinció que fan al teu centr ;)

    Ànim que ja el tenim!!!!

    ResponderEliminar