L’elecció
de l’optativitat és una de les primeres decisions importants que
realitzen els alumnes al final de l’ESO per tant és necessari que
coneguen les opcions acadèmiques oferides en la comunitat valenciana
per a la posterior inserció en el mercat laboral. Al llarg de l’ESO,
el departament d’orientació els ha proporcionat el suport
necessari (material imprés, xarrades col·lectives i entrevistes
individuals amb els alumnes i els seus pares) per a que aquesta
elecció els siga més fàcil de prendre d’acord amb les seves
possibilitats acadèmiques, les seves aptituds i la seva motivació.
Les noves tecnologies (Aula d’informàtica) ofereixen la
possibilitat de trobar tota la informació relativa als estudis
acadèmics que podran cursar una vegada acabada l’educació
secundària pel que acudim amb els alumnes de 3er curs de l’ESO a
aquesta aula per a navegar per la web de la conselleria d’educació,
i els principals campus universitaris presents a València.
Avaluació
inicial
Els
alumnes coneixen la diversitat en els estudis acadèmics per la
informació proporcionada pel Departament, pares, amics, mitjans de
comunicació, etc... partim de la base d’un coneixement previ que
ens permet abordar directament el tema en qüestió: la cerca en
internet de les ofertes formatives presents en la comunitat
valenciana.
Avaluació
del procés
Al
llarg de la sessió i una vegada donades les instruccions se’ls
deixa els alumnes que busquesn la informació de cada una de les
seves opcions, és necessari cridar l’atenció en diverses ocasions
perquè hi ha determinats alumnes que intenten entrar en xarxes
socials i inclús en pagines de compra per internet. Les xiquetes
mostren major interés per la seva formació acadèmica: fan
preguntes, comenten entre elles, i no intenten accedir a un altre
tipus de pàgines web. És una activitat que diferix en el seu procés
segons el grup/classe perquè en el mateix centre hi ha grups més
interessats (en global) per continuar amb la formació acadèmica i
altres a què no els interessa tant obtindre aquest tipus
d’informació.
Avaluació
final
És
una activitat molt interessant però cal analitzar- com he comentat
anteriorment- el grup/classe, la mateixa informació es pot oferir en
la web del centre (enllaços d’interés) o es pot comentar en una
de les tutories designades amb este fi.
Per a mi el valor fonamental que tenen les pràctiques és la immersió que feu amb la realitat educativa. Si el centre a més a més, com és el teu cas, té un gran ventall d'accions d'orientació educativa, el resultat formatiu ha de ser excel·lent. Crec que això es reflecteix en les diferents entrades d'aquest Diari/Blog.
ResponderEliminarÀnim i bon treball!
Tens tota la raó, el centre on he desenvolupat les pràctiques té un molt bo Departament d'orientació, molt efeicaç i efectiu a l'hora de treballar i de donar solucions als problemes que es presenten a les aules al llarg del curs. crec que el nostre treball ha de ser directe, clar i eficaç, analitzant sempre el problema i el alumne objecte de la nostra intervenció.
EliminarQue llàstima que ja he acabat el practicum perque estava disfrutant molt!!!