sábado, 19 de mayo de 2012

Conclusions de la intervenció

L’elecció de l’optativitat és una de les primeres decisions importants que realitzen els alumnes al final de l’ESO per tant és necessari que coneguen les opcions acadèmiques oferides en la comunitat valenciana per a la posterior inserció en el mercat laboral. Al llarg de l’ESO, el departament d’orientació els ha proporcionat el suport necessari (material imprés, xarrades col·lectives i entrevistes individuals amb els alumnes i els seus pares) per a que aquesta elecció els siga més fàcil de prendre d’acord amb les seves possibilitats acadèmiques, les seves aptituds i la seva motivació. Les noves tecnologies (Aula d’informàtica) ofereixen la possibilitat de trobar tota la informació relativa als estudis acadèmics que podran cursar una vegada acabada l’educació secundària pel que acudim amb els alumnes de 3er curs de l’ESO a aquesta aula per a navegar per la web de la conselleria d’educació, i els principals campus universitaris presents a València.

Avaluació inicial
Els alumnes coneixen la diversitat en els estudis acadèmics per la informació proporcionada pel Departament, pares, amics, mitjans de comunicació, etc... partim de la base d’un coneixement previ que ens permet abordar directament el tema en qüestió: la cerca en internet de les ofertes formatives presents en la comunitat valenciana.

Avaluació del procés
Al llarg de la sessió i una vegada donades les instruccions se’ls deixa els alumnes que busquesn la informació de cada una de les seves opcions, és necessari cridar l’atenció en diverses ocasions perquè hi ha determinats alumnes que intenten entrar en xarxes socials i inclús en pagines de compra per internet. Les xiquetes mostren major interés per la seva formació acadèmica: fan preguntes, comenten entre elles, i no intenten accedir a un altre tipus de pàgines web. És una activitat que diferix en el seu procés segons el grup/classe perquè en el mateix centre hi ha grups més interessats (en global) per continuar amb la formació acadèmica i altres a què no els interessa tant obtindre aquest tipus d’informació.

Avaluació final
És una activitat molt interessant però cal analitzar- com he comentat anteriorment- el grup/classe, la mateixa informació es pot oferir en la web del centre (enllaços d’interés) o es pot comentar en una de les tutories designades amb este fi.

2 comentarios:

  1. Per a mi el valor fonamental que tenen les pràctiques és la immersió que feu amb la realitat educativa. Si el centre a més a més, com és el teu cas, té un gran ventall d'accions d'orientació educativa, el resultat formatiu ha de ser excel·lent. Crec que això es reflecteix en les diferents entrades d'aquest Diari/Blog.

    Ànim i bon treball!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Tens tota la raó, el centre on he desenvolupat les pràctiques té un molt bo Departament d'orientació, molt efeicaç i efectiu a l'hora de treballar i de donar solucions als problemes que es presenten a les aules al llarg del curs. crec que el nostre treball ha de ser directe, clar i eficaç, analitzant sempre el problema i el alumne objecte de la nostra intervenció.
      Que llàstima que ja he acabat el practicum perque estava disfrutant molt!!!

      Eliminar