TÍTOL
Data
|
OPTATIVITAT EN 3 er DE L’ESO. RECERCA EN L’AULA D’INFORMÀTICA
Divendres 18 de maig de 2012
|
OBJECTIU GENERAL
Objectius Específics
|
Conèixer les assignatures
optatives que ofereix el centre escolar per a prendre decisión correctes per
al seguiment dels estudis segons les aptituds individuals; mitjançant les
opcions que proporcionen les noves tecnologíes presents al centre escolar.
|
DESCRIPCIÓ
Material
Consigna
Ajuda
|
Aquesta activitat està ubicada dins del Pla Anual d’Orientació
Vocacional i Professional. El seu desenvolupament està previst durant una de
les tutories que mantenen amb la directora del Departament. Els alumnes han
començat l’educació secundària recollint tota la informació proporcionada des
de el departament en forma de dossier escrit (el completaran finalment en 4rt
curs de l’ESO). Es tracta de cercar informació relativa a la decisió de
amtèries optatives i el seguiments dels estudis segons les aptitus i actituds
de cada alumne.
L’Aula d’infromàtica esdevé per als alumnes una activitat en si
mateixa lúdica i divertiva (tothom té mòvil i està adherit a alguna red
social) per la qual cosa els crida l’atenció desenvolupar una activitat dins
de l’àmbit escolar amb ordinadors. Aixi, doncs, el material principal serà el
PC.
La principal directriu al llarg d’aquesta activitat és la de trobar
la informació relativa a les materies optatives que sràn la seva primera
decisió important personal i acadèmica. La pàgina web principal on han de
navegar és la següent: http://www.cefe.gva.es/temas.asp.
Al finalitzar l’activitat han de tindre tota la informaciño
necessària ja que entre tots s’ha de confeccionar un document únic que recull
totes les seves dubtes i les informacions més interessant per a ells. Es farà
agrupament per parelles.
En aquesta activitat més que ajuda, parlem de suport continu ia
actiu, els alumnes -en la seva
majoria- no saben cercar la informació correctament i no saben allò que estan
buscant. La nostra missió és orientar el procés fins que estigan dins de la
web.
|
JUSTIFICACIÓ
METODOLOGIA
|
La construcció pròpia del coneiximent i l’aprenentatge és la
principal forma de que els alumnes pugan ser els pròpios constructors de la
informació que necessiten en cada moment, aprendre a emmagatzemar
correctament els datos referents a les seves decisions personals fonamenten
la metodologia d’aquestes activitats “fora
de l’aula ordinària” i presents en les sessions de tutoría del
departament d’orientació acadèmica i professional.
La implementaciño de les noves tecnologíes ha de ser un pliar bàsic
en qualsevol progràmació de l’aula i més si el centre educatiu té els
recursos necessaris per a dur-la a terme com en aquest cas. Ajudem als
nostres alumnes a saber què és allò relevant i important en les seves vides
per a desenvolupar-se plenament com a persones autònomes amb tots els
recursos disponibles al seu entorn.
Aquesta activitat es desenvolupa en una sola sessió: En primer lloc
acudim amb la classe a l’aula d’informàtica per a després, sota les
directrius de la Pedagoga,
navegar per la pàgina web de la Conselleria
D’Educació de la Generalitat
Valenciana. Previament han confeccionat el seu dossier de Batxiller i FP,i han
tingut xerrades informatives de les possibles eleccions d’estudis. Després de
navegar per a resoldre les seves dubtes en aquesta web i en altres que els
pugan orientar en aspectes acadèmics hauràn d’elaborar per parelles i després
entre tots un document únic amb les adreçes relevants que han visitat, les
principals dubtes que han resolt, i tota la informació que ells mateixos han
considerat relevant per a prendre decisions futures individualment i amb
l’ajuda i els consells dels pares o familiars.
|
CRITERIS D’AVALUACIÓ
|
|
Un xicotet Blog creat per al desenvolupament i experimentació de les pràctiques en Psicopedagogía. Un diari de la meva estància en la UOC.
sábado, 19 de mayo de 2012
Intervenció: OPTATIVITAT EN 3 er DE L’ESO. RECERCA EN L’AULA D’INFORMÀTICA
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario