sábado, 19 de mayo de 2012

Intervenció: OPTATIVITAT EN 3 er DE L’ESO. RECERCA EN L’AULA D’INFORMÀTICA


TÍTOL

Data
OPTATIVITAT EN 3 er DE L’ESO. RECERCA EN L’AULA D’INFORMÀTICA

Divendres 18 de maig de 2012


OBJECTIU GENERAL



Objectius Específics

Conèixer les assignatures optatives que ofereix el centre escolar per a prendre decisión correctes per al seguiment dels estudis segons les aptituds individuals; mitjançant les opcions que proporcionen les noves tecnologíes presents al centre escolar.

  1. Comprendre les diferències entre escollir Biologia o Física i Química per al posterior accés als estudis superiors.
  2. Conèixer les diferents families professionals que ofereixen els estudis tant de la F.P com de la Universitat
  3. Conèixer les competències i les sortides professionals
  4. Conèixer i comprendre l’entorn virtual d’internet: saber aplicar i acurar els criteris de cerca d’informació i seleccionar la que siga rellevant per a les seves necessitats.


DESCRIPCIÓ







Material




Consigna







Ajuda

Aquesta activitat està ubicada dins del Pla Anual d’Orientació Vocacional i Professional. El seu desenvolupament està previst durant una de les tutories que mantenen amb la directora del Departament. Els alumnes han començat l’educació secundària recollint tota la informació proporcionada des de el departament en forma de dossier escrit (el completaran finalment en 4rt curs de l’ESO). Es tracta de cercar informació relativa a la decisió de amtèries optatives i el seguiments dels estudis segons les aptitus i actituds de cada alumne.

L’Aula d’infromàtica esdevé per als alumnes una activitat en si mateixa lúdica i divertiva (tothom té mòvil i està adherit a alguna red social) per la qual cosa els crida l’atenció desenvolupar una activitat dins de l’àmbit escolar amb ordinadors. Aixi, doncs, el material principal serà el PC.

La principal directriu al llarg d’aquesta activitat és la de trobar la informació relativa a les materies optatives que sràn la seva primera decisió important personal i acadèmica. La pàgina web principal on han de navegar és la següent: http://www.cefe.gva.es/temas.asp.
Al finalitzar l’activitat han de tindre tota la informaciño necessària ja que entre tots s’ha de confeccionar un document únic que recull totes les seves dubtes i les informacions més interessant per a ells. Es farà agrupament per parelles.

En aquesta activitat més que ajuda, parlem de suport continu ia actiu, els alumnes  -en la seva majoria- no saben cercar la informació correctament i no saben allò que estan buscant. La nostra missió és orientar el procés fins que estigan dins de la web.


JUSTIFICACIÓ

















METODOLOGIA





La construcció pròpia del coneiximent i l’aprenentatge és la principal forma de que els alumnes pugan ser els pròpios constructors de la informació que necessiten en cada moment, aprendre a emmagatzemar correctament els datos referents a les seves decisions personals fonamenten la metodologia d’aquestes activitats “fora de l’aula ordinària” i presents en les sessions de tutoría del departament d’orientació acadèmica i professional.

La implementaciño de les noves tecnologíes ha de ser un pliar bàsic en qualsevol progràmació de l’aula i més si el centre educatiu té els recursos necessaris per a dur-la a terme com en aquest cas. Ajudem als nostres alumnes a saber què és allò relevant i important en les seves vides per a desenvolupar-se plenament com a persones autònomes amb tots els recursos disponibles al seu entorn.

Aquesta activitat es desenvolupa en una sola sessió: En primer lloc acudim amb la classe a l’aula d’informàtica per a després, sota les directrius de la Pedagoga, navegar per la pàgina web de la Conselleria D’Educació de la Generalitat Valenciana. Previament han confeccionat  el seu dossier de Batxiller i FP,i han tingut xerrades informatives de les possibles eleccions d’estudis. Després de navegar per a resoldre les seves dubtes en aquesta web i en altres que els pugan orientar en aspectes acadèmics hauràn d’elaborar per parelles i després entre tots un document únic amb les adreçes relevants que han visitat, les principals dubtes que han resolt, i tota la informació que ells mateixos han considerat relevant per a prendre decisions futures individualment i amb l’ajuda i els consells dels pares o familiars.


CRITERIS D’AVALUACIÓ

  • El grau de comprensió i atenció de les nostres intruccions i el nivell d’execució d’aquestes.
  • L’interès, motivació i interacció contínua amb nosaltres i amb els companys.
  • Compliment dels objectius descrits.
  • Treball en grup: ajudes, recursos i recerca d’informació.
  • Participació activa en la confecció del document final.
  • Maneig del PC: eines i recursos disponibles informàtics.


No hay comentarios:

Publicar un comentario