martes, 27 de marzo de 2012

Tutoria amb els alumnes de 3er curs d'ESO: La FP

El Departament d’Orientació prepara els alumnes al començament de l’ESO un dossier que van completant al llarg dels quatre anys en què poden trobar tot tipus d’informació relativa als plans d’estudis, l’optativitat en batxiller, els diferents graus de FP, direccions i telèfons dels centres i Campus universitaris més pròxims, webs d'interés i totes les dades que ajuden a prendre les decisions junt amb els seus pares de manera oberta i segura.

En la tutoria destinada a estos alumnes els repartix en 3er curs els resultats del test d’interessos professionals en què se’ls mostra les diferents opcions que -segons el barem- més s’acosten als seus trets de personalitat.

En primer moment els explica com esta organitzat el sistema educatiu espanyol amb un gràfic (és el mateix que els va donar als pares dels alumnes de 4rt curs d'ESO en la passada reunió)

Sistema educativo español LOE (2006)
En segon lloc els explica a fons les característiques, mòduls i accés de la formació professional (FP). L’any que ve se’ls explicara el batxiller.

És important ressaltar que el cursar un FP de la branca que siga no significa finalitzar els estudis acadèmics (dubte reiteratiu tant d’alumnes com dels pares) només implica una prompta inserció en el mercat labora i la possibilitat de continuar ampliant els estudis en els nivells superiors.

Punts clau de la FP dels que li’ls informa els alumnes de 3er curs de l’ESO:

  • Notes i accés
  • Centres pròxims on cursar-la
  • Diferents famílies professionals de grau mitjà i grau superior en la província de València
  • Practiques originals i lúdiques presents en alguns cursos determinats.
  • Sistema educatiu espanyol després de la LOE (2006)
  • Avantatges i inconvenients d’estudiar un mòdul de FP

Els alumnes presten molta atenció a la Directora del Departament, inclús fan preguntes que demostren dubtes i inquietuds a curt i mitjà termini, però sense un suport visual (PowerPoint p.e) els alumnes es perden a l’hora d’entendre el pas de la FP a un estudi universitari o a altres formes d’accés. Trobe a faltar un major suport visual per al Departament, ja ques alumnes no poden seguir amb fluïdesa les explicacions de la directora.

No hay comentarios:

Publicar un comentario