miércoles, 28 de marzo de 2012

Atenció a la diversitat: Aula de PT

En el present curs (2011/12) acudixen a l’Aula de Pedagogia Terapèutica (PT) 23 alumnes repartits de la seguent manera:

Curs
Alumnes
H/S
Motiu
Objectius Generals
1 EP
2
3
Dificultats d’aprenentatge -DA- (Possibles TDA)
Lectoescriptura i comprensió
2 EP
3



1
3



4
Dos amb D.A i un amb ACI (deficiència auditiva + ambient familiar gens afavoridor) amb la permanència en el curs

ACIS en llengua i matemàtiques, alumne medicat amb TDAH, i possiblement amb trastorn negativista desafiador. ACI en les matèries de Valencià, Religió, C.Medi. Acudix al gabinet municipal a logopèdia

Objectius mínims: llengua i matemàtiques

Lectoescriptura, comprensió, conceptes bàsics i cálcul.
3 EP
4
2
DA (tres d’ells per ambient familiar gens favorable)
Objectius mínims: llengua i matemàtiques
4 EP
5
2
Quatre amb DA, de els quals dos d’ells romanent un any més, i un d’ells amb ACI (medicat per epilèpsia i TDAH)
Objectius mínims: llengua i matemàtiques
5 EP
1







2
4'5







2

ACIS en totes les matèries (TGD -trastorn generalitzat del desenvolupament no especificat- més TDAH)






Un d’ells amb ACI en llengua i matemàtiques i l’altre amb DA en matemàtiques
Aprenentatge de continguts i habilitats per a la vida diària, sense lectoescriptura, només a través de pictogrames

Objectius mínims: llengua i matemàtiques
6 EP
5
2
DA (un d’ells és una incorporació nova al col·legi, dos d’ells per baixa motivació enfront de l’aprenentatge i ambient gens afavoridor i els dos restants per baix CI i un d’estos dos últims medicat per TDAH)
Objectius mínims: llengua i matemàtiques


Metodologia General

A l’hora d’establir l’horari, es dóna prioritat als alumnes amb ACIS (Adaptació Curricular Individual Significativa), seguits dels que porten una ACI (Adaptació Curricular Individual) i finalment els alumnes amb DA (Dificultats d’Aprenentatge).

La metodologia que s’ha de seguir depén de les dificultats que presente l’alumne i del tipus d’agrupació que s’haja establit, però sobretot es pretén que siga pràctica i experimental perquè l’aprenentatge siga més significatiu.

Es treballa conjuntament amb el tutor/a, a l’hora d’establir els objectius mínims de les matèries instrumentals (llengua i matemàtiques), per a l’establiment d’activitats diàries i per a l’avaluació.

El material que s’utilitza per als alumnes amb ACIS és elaborat en la seua totalitat per la mestra de l’Aula de PT, ja que es tracta de material molt específic. Normalment es treballa per projectes deonde s’incidix transversalment a través d’estratègies i habilitats.

Els alumnes amb ACI, normalment treballen amb el material que porta la seua classe de referència. En este material el tutor/a com la mestra de PT modifiquen o eliminen les activitats acords als objectius mínims establits.

Els alumnes amb DA, solen presentar un entorn familiar de poca ajuda. En l’aula de PT se’ls intenta ajudar perquè el desfasament curricular no vaja a més i se’ls haja de fer una adaptació major. Normalment es treballa molt la motivació.

No hay comentarios:

Publicar un comentario