martes, 11 de octubre de 2011

Revisem els resultats

He parlat de que els alumnes de primer i quart curs de primària han diferents proves que mesuren la seva intel.ligència, percepció, memòria, comprensió lectora, etc... Hui hem dedicat el día a revisar les proves dels alumnes de primer curs, per tal de poder elaborar després els informes que formaran part del seu expedient.
En aquestes edats és important tindre en compte que qualsevol problema encara no està definit realment, es a dir, que podem pensar que l'alumne o alumna té un problema seriós i en realitat pot presentar un trastorn de caràcter evolutiu. per aquest motiu en el moment de redactar el informe hem de saber interpretar  correctament els resultats que ens ofereixen les diferents proves.
Un altre ítem a tindre en compte és que també hauren de "controlar" els anys i els mesos dels alumnes doncs els resultats poden varian notablement.
Hui ha sigut un matí molt intens perque a banda de revisar aquestes proves per traure les puntuacions (encara s'han d'elaborar els informes) he pogut fer una tutoria intensa en la que he tingut accés a expedientes d'alumnes que han tingut problemes al llarg de la seva escolarització per tal de conèixer el protocol, les entrevistes, les pautes d'observació, reaccions dels pares, informs psicològics, dictàmens, etc... Dades imprescindibles per a desenvolupar la feina específica nostra dins del context escolar.
Estic molt contenta perque hui ha sigut un dia en el que la realitat professional l'ha he conegut molt a prop, he rebut consells molt interessants per al desenvolupament de les tasques pricopedagògiques i en cara ens ha faltat temps.
Demà festa (Felicitats a totes les Pilars que llegeixen aquest blog) i toca descansar per a reflexionar i pensar en els possibles dubtes que pugan sorgir de l'analisi posterior. Així que torner a parlar molt prompte.

No hay comentarios:

Publicar un comentario