lunes, 17 de octubre de 2011

Un altre día aprenent!!

Una altra sessió interessant al centre educatiu on desenvolupe el Practicum I: S'ha fet la prova NACC (Nivel Actual Competencia Curricular) a dues alumnes de 1º ESO de nova incorporació en les àrees de matemàtiques i llenguatge per tal de vore si necessiten un PI per tal d'aquirir les competències del darrer curs de la primària.
Un cop fetes les dues proves, el psicopedagog haurà de corregir-les i, fetes les observacions i recomanacions pertinents, parlar amb el tutor/a si surt quelcom problema.
Aquestes proves de nivell duen en cada ítem:

DESCRIPTOR: L'objectiu a conseguir
INSTRUCCIONS: Aplicació individual/grup
EVALUADOR: Enunciat d'allò que hi ha de fer l'alumne
CRITERIS D'AVALUACIÓ: Amb quins encerts es supera l'ítem

En general no s'aplica temps (cronometra) no més en ítems determinats que estàn dissenyats amb temps per resoldre'ls.

És molt important en la nostra futura professió l'ús de taules, gràfics i esquemes tant en les relacions amb els alumnes com amb els professors/tutors i pares als que hem d'explicar les intervencions necessàries en cada cas, p.e: els criteris d'avaluació (superació o no de les competències de primària) es recullen en dues taules molt senzilles en las que- d'un cop d'ullada- es pot apreciar ràpidament si els alumnes han de tindre o no una intervenció nostra.
Hem de treballar la creativitat per tal d'optimitzar els recursos bàsics/plantilles per tal de completar-les i poder personalitzar-les en cada subjecte (alimne).

En definitiva un altre día prou prou interessant.

No hay comentarios:

Publicar un comentario